استقبال کشورهای اسلامی از طرح سازمان ملل متحد برای کمک به مسلمان میانمار
(last modified 1396-06-19T08:32:25+00:00 )
سنبله 19, 1396 13:02 Asia/Kabul
  • استقبال کشورهای اسلامی از طرح سازمان ملل متحد برای کمک به مسلمان میانمار

کشورهای اسلامی از طرح سازمان ملل متحد برای کمک به سیصد هزار مسلمان میانماری که از بیم جان خود به بنگلادش فرار کرده اند، استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری مصر (منا)،سازمان ملل متحد و برخی از سازمانهای بین المللی طرحی برای ارسال کمکهای ضروری شامل مواد غذایی،آب آشامیدنی و دارو به سیصد هزار مسلمان روهینگیایی که به بنگلادش پناه برده اند، تهیه کرده اند.

در همین راستا نهادهای بشردوستانه سازمان ملل متحد نیروهای امدادرسان خود را به مناطق مرزی بنگلادش با میانمار که آوارگان روهینگیا به آنجا وارد می شوند، مستقر کرده اند.

بر اساس این گزارش،سازمان ملل متحد برای کمک به  مسلمان میانماری هفت میلیون دلار اختصاص داده اند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای اعلام کرده است در دو هفته اخیر نزدیک به سیصد هزار آواره مسلمان روهینگیایی میانمار ساکن ایالت راخین برای فرار از خشونتها و نجات جان خود به بنگلادش پناه برده اند.

با ورود آواره های مسلمان میانماری به بنگلادش، ظرفیت پذیرش آوارگان در این کشور تمام شده است به طوری که  شماری از آنها  در کنار جاده ها چادر زده اند.

از 25 اوت/3 سنبله تاکنون در حملات ارتش میانمار ضد مسلمانان روهینگیا در استان راخین، بیش از شش هزار نفر کشته و هشت هزار نفر  زخمی شده اند.

 

کلیدواژه