سنبله 19, 1396 18:01 Asia/Kabul
  • سران کشورهای اسلامی در آستانه
    سران کشورهای اسلامی در آستانه

سران کشورهای اسلامی در بیانیه ای بر ضرورت پایان بخشیدن به خشونت ها- ارسال کمک های انسان دوستانه و همچنین رسیدگی به وضعیت آوارگان مسلمان میانماری تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، سران کشورهای اسلامی حاضر در نشست علم و فناوری سازمان همکاری های اسلامی در آستانه (قزاقستان)، با بررسی وضعیت مسلمانان میانمار، ضمن ابراز نگرانی شدید از جنایات و خشونت های دولت میانمار علیه مسلمانان بی پناه روهینگیا، توقف فوری حمله ارتش میانمار به مسلمانان این منطقه خواستار شدند.

در این بیانیه همچنین سران حاضر در اجلاس آستانه بر ضرورت سازماندهی جمعی و همکاری کشورهای اسلامی برای ارسال کمک های بشردوستانه به آسیب دیدگان و آوارگان میانماری تاکید کردند.

کشتار مسلمانان روهینگیا ازسوی دولت و بودائیان افراطی میانمار با موجی از خشم و اعتراض‌ در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، پاکستان، اندونزی و مالزی رو به رو شده است.

متعرضان توقف جنایات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را خواستار هستند.

براساس پیش بینی کارشناسان سازمان ملل شمار مسلمانان روهینگیا که به دلیل خشونت در میانمار به بنگلادش فرار کرده اند به 300 هزار تن می رسد.

از روز جمعه 3 سنبله تاکنون در جریان موج جدید حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین بیش از چهارصد نفر کشته شده‌اند اما برخی منابع آن را تا هزار نفر ذکر کرده اند.

 

کلیدواژه