سکوت نهاد‌های بین‌المللی در قبال نسل‌کشی مسلمانان میانمار پذیرفتنی نیست
(last modified 1396-06-20T04:05:39+00:00 )
سنبله 20, 1396 08:35 Asia/Kabul
  • نسل‌کشی مسلمانان میانمار
    نسل‌کشی مسلمانان میانمار

120 پایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایات ارتش و بودائیان میانمار ضد مسلمانان روهینگیایی تاکید کردند سکوت نهاد‌های بین‌المللی در قبال نسل‌کشی مسلمانان در میانمار پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این بیانیه تصریح شده است، آتش زدن منازل  و کشتار مسلمانان روهینگیایی به ویژه زنان و  کودکان توسط  ارتش و بوداییان میانمار و همچنین سانسور رسانه‌ای فجایع صورت گرفته در این کشور توسط رسانه‌های غربی، نشان از اوج مظلومیت و بی‌پناهی مسلمانان روهینگیایی دارد.

دانشجویان ایرانی نیز روز یکشنبه با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران از کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان ملل خواستند به سکوت خود در قبال کشتار مسلمانان میانمار پایان دهند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه تاکید کرد، هیچ توجیهی برای آنکه جامعه بین‌الملل اجازه دهد نسل‌کشی مسلمانان روهینگیایی در برابر دیدگان ادامه یابد، وجود ندارد.

از روز جمعه 3 سنبله تاکنون در موج جدید حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، بیش از شش هزار مسلمان روهینگیایی کشته و هشت هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

استان راخین از سال 2012 صحنه حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است. یک میلیون مسلمان روهینگیا از حقوق شهروندی در میانمار محروم هستند.

 

کلیدواژه