سنبله 20, 1396 16:58 Asia/Kabul
  • لاوروف: حضور روسیه و حزب الله لبنان در سوریه قانونی است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه با درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور ضد تروریسم فعالیت می‌کند و حضور حزب الله لبنان نیز در سوریه همین‌گونه است.

به گزارش رادیو دری و به نقل از العالم؛ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در نشست خبری مشترک به همراه «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در شهر أمان، اظهار کرد: هر کشوری بدون موافقت دمشق در سوریه حضور داشته باشد، قانون را نقض کرده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین افزود: تلاش برخی اعضای ائتلاف آمریکایی ضد تروریسم برای حمایت از گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه قابل قبول نیست.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز تاکید کرد: اردن می‌خواهد امنیت به سوریه بازگردد و مستقل شود و از همه تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ در سوریه حمایت می‌کند. 

«ایمن الصفدی» گفت: همکاری‌ها درباره مناطق کاهش تنش در سوریه به ویژه در جنوب این کشور بین اردن و روسیه به شکل خوبی در جریان است.

ایران، روسیه و ترکیه 14 ثور سال روان و در جریان چهارمین دور گفت و گوهای مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه قزاقستان، برای ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه به توافق رسیدند.

مناطق کاهش تنش در سوریه در برگیرنده مناطقی در استان‌های ادلب، (شمال غرب) حمص (غرب و مرکز)، غوطه‌شرقی دمشق، درعا و قنیطره (جنوب و جنوب غرب سوریه) است.

پیشتر «محمد مؤمنی» سخنگوی رسمی دولت اردن اعلام کرد روابط اردن با سوریه قابلیت قرارگیری در مسیر مثبت را دارد و سفارتخانه اردن در دمشق همچنان  به کار خود ادامه  می‌دهد.

 

کلیدواژه