سنبله 22, 1396 13:03 Asia/Kabul
  • گزارش انتقادی سازمان ملل درباره تداوم اشغالگری اسرائیل در فلسطین

سازمان ملل متحد، اشغالگری بیش از 60 ساله رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، در گزارش جدید کنفرانس سازمان ملل درباره تجارت و توسعه ، اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس شرقی از سوی اسرائیل به شدت محکوم شده و در آن شهرک سازی‌های اسرائیل مانعی بزرگ بر سر راه پیشرفت و توسعه در فلسطین خوانده شده است.

در گزارش کنفرانس سازمان ملل درباره تجارت و توسعه آمده است، اسرائیل همچنان قوانین خود را به فلسطینیان تحمیل می کند و در چنین شرایطی بجای امیدواری برای راه حل پایان منازعه فلسطین و اسرائیل، اشغالگری موجود بیشتر و در مقابل وضعیت اقتصادی و اجتماعی  فلسطینیان بدتر شده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده است ، اسرائیل از سال 1967 به صورت مداوم پتانسیل انسانی فلسطینی‌ها را زیر سوال برده و حق توسعه یافتن برای آنها را انکار کرده است.

این گزارش با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در 2016 که خواستار پایان بخشیدن به شهرک سازی‌های رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی شده بود، به این رژیم یادآوری می‌کند که شهرک سازی‌ها اعتبار قانونی ندارند و تداوم آنها نقض آشکار قوانین بین الملل است.

در ادامه این گزارش آمده است، در سال 2016، ساخت مسکن در شهرک‌های صهیونیست نشین 40 درصد بیشتر از 2015 است که این اقدام به تخریب یا تصرف 1094 سازه فلسطینی و بی خانمانی 1600 فلسطینی که نیمی از آن را کودکان تشکیل می‌دهند، منجر شده است.

مجامع بین المللی و کشورهای جهان نیز بارها از رژیم صهیونیستی خواسته اند تا به اشغال اراضی فلسطینی پایان دهد اما این رژیم همواره بی توجه به خواست جامعه جهانی به اشغال اراضی و سرکوب فلسطینیان ادامه می دهد.

 

کلیدواژه