کره شمالی دوباره موشک شلیک کرد
(last modified 1396-06-24T08:05:30+00:00 )
سنبله 24, 1396 12:35 Asia/Kabul
  • کره شمالی دوباره موشک شلیک کرد

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از شلیک یک فروند موشک توسط کره شمالی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با اعلام این که این موشک بامداد جمعه  از منطقه «سونان» Sunan نزدیک «پیونگ یانگ»، پایتخت کره شمالی شلیک شده است خاطر نشان کرد، موشک شلیک شده حریم هوایی ژاپن را نقض کرده است.

دولت ژاپن پس از انجام این آزمایش موشکی کره شمالی با انتشار پیام‌های فوری در تلویزیون و گوشی‌های همراه، از مردم خواست به پناهگاه‌ها بروند.

کره جنوبی هم که متحد آمریکایی‌ها در منطقه است در همان دقایق نخست انتشار این خبر اعلام کرد در پاسخ به آزمایش موشکی جدید همسایه شمالی اش، رزمایش موشکی برگزار خواهد کرد.

هنوز از نوع موشک شلیک شده کره شمالی اطلاعی در دست نیست اما منابع غربی اعلام کردند احتمالاً موشک جدید نیز همانند موشکی که 29 اوت گذشته از آسمان مناطق شمالی ژاپن عبور کرده بود، قاره‌پیما است.

کره شمالی روز یکشنبه سوم سپتامبر نیز اعلام کرد، یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است.

آمریکا و متحدانش روز دوشنبه 20 سنبله با فشار بر شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه جدیدی را  ضد کره شمالی تصویب کردند.

کره شمالی نیز روز پنجشنبه در واکنش به تهدیدات و اقدامات مستمر خصمانه واشنگتن اعلام کرد آمریکا را محو و ژاپن را در آب غرق خواهد کرد.

آمریکا که نقش به سزایی در افزایش تنش ها در  شبه‌جزیره کره دارد، همواره خواستار توقف آزمایش های نظامی و هسته ای کره شمالی است. اما پیونگ یانگ بارها تاکید کرده است ­تا زمانی که واشنگتن و متحدانش به تهدیدهایشان ضد کره ­شمالی ­­ادامه دهند، این کشور نیز به تقویت توانمندی های نظامی و توانایی حمله پیشدستانه خود ادامه خواهد داد.

 

کلیدواژه