سنبله 29, 1396 18:05 Asia/Kabul
  • رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان
    رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان

رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان، رفتار و عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در قبال پاکستان را توهین به این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان که در هفته های اخیر مواضع تندی درقبال آمریکا داشته است،خودداری دونالد ترامپ از دیدار با نخست‌ وزیر پاکستان به بهانه نداشتن وقت را مضحک و آن را توهین به ملت پاکستان دانست.

ربانی گفت، عدم پذیرش دیدار با نخست وزیر پاکستان از سوی رئیس جمهوری آمریکا به منزله بی احترامی به ملت پاکستان و نادیده گرفتن تلاش های اسلام آباد در مسیر مبارزه با تروریسم در منطقه است.

رئیس مجلس سنای پاکستان از زمانی که ترامپ مواضع تندی علیه پاکستان اتخاذ کرده و اسلام‌آباد را متهم به پناه دادن به تروریست‌های فعال در افغانستان و سپس تهدید این کشور به قطع کمک‌های مالی کرده، سخنان تندی علیه آمریکا بیان کرده است.

مواضع رئیس مجلس سنای پاکستان نشان از نفرت عمومی مردم این کشور علیه آمریکا دارد و پس از اظهارات ترامپ اکثر احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان علیه ترامپ واکنش نشان داده و نسبت به عواقب این اتهامات بی‌اساس به او هشدار داده بودند.

پس از اظهارات ترامپ اسلام آباد سیاست‌های جدیدی علیه واشنگتن تصویب کرده است که طی آن هیچ مسئول آمریکایی بدون اجازه حق سفر به پاکستان را ندارد، و سران آمریکایی تنها حق دیدار با هم منصب خود را دارند.

گفتنی است علیرغم توصیه رضا ربانی، بامداد امروز شاهد خاقان عباسی با معاون ترامپ دیدار و در خصوص مسائل منطقه‌ای با وی به گفتگو نشست.

 

کلیدواژه