میزان 08, 1396 11:52 Asia/Kabul
  • واکنش 88 سازمان بین المللی به جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان
    واکنش 88 سازمان بین المللی به جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان

88 سازمان بین المللی غیر دولتی، اقدامات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را «‌جنایت علیه بشریت » خواندند و با محکومکردن این جنایت ها از جامعه بین المللی خواستند برای مقابله با آن وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، 88 سازمان غیر دولتی با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند: با توجه به آنچه در میانمار رخ می دهد کاملا روشن است که اقدامات نیروهای امنیتی این کشور معادل جنایت علیه بشریت است.

سازمان های امضاکننده این بیانیه که سازمان دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک آن را منتشر کرده است، از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواسته اند کمک نظامی به میانمار و همکاری با این کشور را هرچه زودتر به حال تعلیق درآورند.

این سازمان ها که سازمان عفو بین الملل نیز در میان آنهاست، از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواستند برای مقابله با بحران میانمار، «اقدام فوری» انجام دهند.

بر اثر حملات اخیر ارتش، نیروهای دولتی و بوداییان افراطی میانمار به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین واقع در غرب این کشور که از 25 ماه اوت آغاز شده است، هزاران نفر کشته و یا زخمی شده‌ و نیم میلیون نفر برای نجات جان خود به اردوگاه های آوارگان در بنگلادش پناه برده اند.