حمایت قاطع سفیران اروپایی از برجام در سوئیس
(last modified 1396-07-12T14:43:32+00:00 )
میزان 12, 1396 19:13 Asia/Kabul
  • حمایت قاطع سفیران اروپایی از برجام در سوئیس

مقامات پنج کشور اروپایی در مجمع ایران و اروپا در زوریخ سوئیس بر اهمیت تداوم برجام به عنوان یک توافق بین المللی و توسعه زمینه های همکاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری ، سفیران پنج کشور بریتانیا ، بلژیک ، دانمارک ، لهستان وهلند در ایران، روز چهارشنبه در مجمع ایران و اروپا در زوریخ ، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را یک توافق مهم بین المللی دانستند و تاکید کردند که همه طرف ها باید به اجرای آن ادامه دهند.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک موسوم به برجام (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از جدی 1394 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

"نیکلاس هاپتون" سفیربریتانیا در ایران نیز در مجمع ایران و اروپا گفت، لندن متعهد به موفقیت برجام است و به رایزنی های خود درخصوص مزایای این توافق بین المللی و ضرورت حفظ آن، ادامه خواهد داد. 

مجمع ایران و اروپا (EIF) چهار سال پیش با هدف تقویت و حمایت از دیپلماسی تجاری بین ایران و غرب تاسیس شد.

این مجمع فرصت مهمی برای تبادل اطلاعات، شبکه سازی و ایجاد روابط کاری بین مقامات و مدیران بخشهای مختلف تجاری و صنعتی با سیاستگذاران وهمچنین فرصتی برای گردهمایی سالانه مقامات ارشد تجاری، دولتی و جامعه مدنی متعهد به توسعه اقتصادی ایران فراهم می سازد. 

چهارمین نشست مجمع ایران و اروپا از روز گذشته (سه شنبه) در "دولدر گراند هتل" زوریخ آغاز شد.

کلیدواژه