تیلرسون: در حال تنظیم پیشنهاداتی به ترامپ در زمینه برجام هستیم
(last modified 1396-07-13T05:32:04+00:00 )
میزان 13, 1396 10:02 Asia/Kabul
  • تیلرسون: در حال تنظیم پیشنهاداتی به ترامپ در زمینه برجام هستیم

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد مقامات واشنگتن در حال تنظیم پیشنهاداتی درباره برجام به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هستند.

بسیاری از مقامات دولت آمریکا خواهان باقی ماندن واشنگتن در برجام هستند اما ترامپ با آن ها مخالف است.

به گزارش رایو دری،«ریچارد هاس» Richard Haass رئیس شورای روابط خارجی آمریکا تاکید کرد، باقی ماندن در برنامه جامع اقدام مشترک «برجام»، بهترین گزینه برای دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است.‏

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا هم روز سه شنبه رویکرد ضد برجامی «دونالد ترامپ» را به چالش کشید و گفت: برجام در ‏جهت منافع واشنگتن است‎.

ژنرال «جوزف دانفورد» Joseph Dunford رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اخیرا با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به برجام پایبند بوده است خواستار ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 شد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همواره بر خلاف مواضع طرف های دیگر برجام، برنامه جامع اقدام مشترک را توافقی وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن است، اما کشورهای جهان مخالف این اقدام خصمانه رئیس جمهور آمریکا هستند.

 

کلیدواژه