میزان 14, 1396 19:41 Asia/Kabul
  • ادامه کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار
    ادامه کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار

منابع خبری از ادامه کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار خبر داده اند .

به گزارش روز جمعه شبکه تلویزیونی العالم، ارتش و بوداییان افراطی در میانمار، به کشتار مسلمانان روهینگیا در این کشور ادامه می دهند و روند آوارگی مسلمانان و فرار آنان به سمت بنگلادش همچنان آمار رو به رشدی دارد.

در همین حال سازمان های محلی در بنگلادش از شیوع انواع بیماریها به ویژه سوء تغذیه در میان زنان و کودکان آواره روهینگیایی خبر می دهند.

مقامات بنگالی اعلام کردند، برای پناه دادن به بیش از هشتصد هزار آواره روهینگیایی ، یکی از بزرگ ترین مراکز استقرار آوارگان را بنا خواهند کرد.

خبر دیگری از خبرگزاری رویترز حاکیست ، یک مقام ارشد سازمان ملل هم امروز (جمعه) اعلام کرد جریان ورود آوارگان مسلمان روهینگیایی از میانمار به بنگلادش هنوز متوقف نشده است و صدها هزار آواره ای که هنوز در میانمار باقی مانده اند ، همچنان قصد دارند از این کشور فرار کنند.
سازمان ملل در عین حال  در واکنش  به وضعیت بد مسلمانان روهینگیا ، فقدان دسترسی به ایالت مسلمان نشین راخین در میانمار را غیرقابل قبول خواند.

سرکوب گسترده مسلمانان روهینگیا در استان راخین در غرب میانمار توسط ارتش این کشور که از 25 اوت گذشته شروع شده است، شش هزار کشته، هشت هزار مجروح شدند .

 

کلیدواژه