هشدار یونیسِف درباره اوضاع بد آوارگان مسلمان روهینگیا
(last modified 1396-07-17T02:44:59+00:00 )
میزان 17, 1396 07:14 Asia/Kabul
  • هشدار یونیسِف درباره اوضاع بد آوارگان مسلمان روهینگیا

صندوق کودکان ملل متحد(  یونیسِف) ، درباره اوضاع بد آوارگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش هشدار داد .

به گزارش رادیو دری،یک مقام «یونیسف» حاضر در اردوگاه آوارگان روهینگیایی در مرز بنگلادش با میانمار روز یکشنبه گفت: حدود 90 درصد مسلمانان آواره روهینگیایی دچار سوء تغذیه هستند و در شرایط وخیمی زندگی می کنند.

این مقام «یونیسف» بابیان اینکه آوارگان روهینگیایی در شبانه روز فقط یک وعده غذا می خورند، افزود: حدود 150 هزار نفر زن و کودک به کمک فوری نیاز دارند تا از وضع سوء تغذیه خارج شوند. 

سازمان ملل نیز در چند روز گذشته در واکنش به وضعیت بد مسلمانان روهینگیا، فقدان دسترسی به ایالت مسلمان نشین راخین در میانمار را غیرقابل قبول خواند.

 با وجود هشدارهای منطقه ای و بین المللی درباره ادامه کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار ، منابع خبری از ادامه کشتار مسلمانان در این منطقه خبر می دهند.

ارتش و بوداییان افراطی در میانمار، به کشتار مسلمانان روهینگیا در این کشور ادامه می دهند و روند آوارگی مسلمانان و فرار آنان به سمت بنگلادش همچنان آمار رو به افزایش است .

سرکوب گسترده مسلمانان روهینگیا در استان راخین در غرب میانمار توسط ارتش این کشور که از 3 سنبله گذشته شروع شده است، شش هزار کشته، هشت هزار نفر مجروح و حدود هشتصد هزار نفر نیز به بنگلادش آواره شدند .

استان راخین در غرب میانمار از سال 2012 صحنه حملات ارتش این کشور و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است.

 

کلیدواژه