میزان 20, 1396 07:48 Asia/Kabul
  • گزارش تکان دهنده سازمان ملل درباره جنایات ارتش میانمار ضد مسلمانان

دفتر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو به جنایت‌های ارتش میانمار ضد مسلمانان روهینگیایی اذعان کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از رویترز؛ دفتر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: نیروهای امنیتی میانمار با بیرون راندن وحشیانه نیم میلیون مسلمان روهینگیایی از ایالت راخین و آتش‌زدن خانه‌ها، محصولات کشاورزی و روستاهای آنان، تلاش می‌کنند از بازگشت مسلمانان به این منطقه جلوگیری کنند.

در گزارشی که بر اساس 65 مصاحبه با مسلمانان روهینگیایی تنظیم شده و طی ماه گذشته از میانمار وارد بنگلادش شده‌اند، آمده است: عملیات نظامی ارتش میانمار ضد روهینگیایی‌ها قبل از حمله 3 اسد سال روان به نیروهای امنیتی که به روهینگیایی‌ها نسبت داده می‌شود، شروع شد.

در گزارش دفتر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو تصریح شده است: اطلاعات موثق نشان می‌دهد نیروهای امنیتی میانمار عامدانه املاک و دارایی روهینگیایی‌ها، خانه‌های آنان و روستاهای محل سکونت آنان را در ایالت شمالی راخین آتش زدند.

در این گزارش آمده است: مقامات حقوق بشر اسنادی را از تیراندازی بی‌هدف نیروهای امنیتی میانمار به سمت روستاییان روهینگیایی، کشتار و زخمی کردن آنان و آتش زدن خانه‌ها ثبت کردند.

بر اساس این گزارش، شواهد نشان می‌دهد این افراد از فاصله نزدیک و یا از پشت زمانی که در حال فرار بودند، هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند؛ گفته‌های شاهدان تایید می‌کند روهینگیایی‌ها از جمله کودکان و سالخوردگان بر اثر آتش سوزی عمدی در داخل خانه‌ها کشته شده‌اند.

کلیدواژه