میزان 20, 1396 07:51 Asia/Kabul
  •  سردر گمی در نشست کمیته کنگره آمریکا با موضوع برجام

نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به طرح مباحث متناقض حفظ توافق هسته ای برجام و خروج از آن با هدف جلوگیری از بی اعتبار شدن واشنگتن در عرصه بین الملل گذشت.

به گزارش رادیو دری، در این نشست که روز چهارشنبه با حضور برخی کارشناسان برگزار شد، بیشتر اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ضمن اتهام زنی و لفاظی های تند علیه برجام، بر ضرورت ماندن آمریکا در این توافق بین المللی و آنچه آنان "اجرای سخت‌گیرانه" نامیدند، تأکید کردند. 

"اد رویس" رئیس این کمیته گفت: هر قدر هم که این توافق معیوب باشد، باید آن را "با شدت هر چه تمام‌تر" اجرا کرد.

"ویلیام سالیوان"  مشاور معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز گفت، آمریکا توانسته بدون شلیک یک گلوله، به اهداف خود در این توافق دست یابد بنابراین باید به توافق هسته‌ای و اجرای بدون وقفه آن متعهد بماند.

همچنین "چارلز والد"  معاون اسبق فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا انتقاد کرد که مباحث مربوط به ایران بر پای بندی یا پای بند نبودن ایران به برجام متمرکز شده است.

"دیوید آلبرایت" رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌الملل هم درباره این توافق هسته‌ای گفت، دولت ترامپ باید به جای خروج از برجام به دنبال اجماع با متحدان اروپایی خود درباره روش‌های ترمیم این توافق هسته‌ای باشد.

 جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که در صورت خروج آمریکا از این توافق بین المللی، گزینه های مختلفی در اختیار دارد که براساس شرایط و منافع ملی خود اقدام خواهد کرد.  

 

کلیدواژه