میزان 20, 1396 15:08 Asia/Kabul
  •  نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران مسلمانان روهینگیا

شورای امنیت سازمان ملل، نشستی غیر رسمی درباره بحران مسلمانان روهینگیا در میانمار برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل  فردا (جمعه)  نشست غیررسمی را درباره مساله میانمار برگزار خواهد کرد تا به گزارشی که قرار است کوفی عنان دبیرکل اسبق سازمان ملل درباره مشکلات و رنج‌های مسلمانان روهینگیا ارائه دهد، رسیدگی کند.

جفری فلتمن  مقام ارشد سازمان ملل در امور سیاسی، نیز  روز جمعه برای یک سفر چهار روزه به میانمار خواهد رفت تا با مقامات درباره بحران مسلمانان روهینگیا مذاکره کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، نیز پایان عملیات نظامی، دسترسی گروه‌های امدادرسان به روستاهای ایالت راخین غرب میانمار واتخاذ اقداماتی برای بازگشت امن مسلمانان روهینگیا به خانه‌هایشان را خواستارشده است.

کوفی عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل و رئیس کمیسیون یافتن راه حلی برای ایالت راخین میانمار پیش از این نسبت به خشونت ها در این ایالت ابراز نگرانی کرده و هشدار داده بود.

'آنگ سان سوچی' وزیر امورخارجه میانمار و 'کوفی عنان' پیشتر یادداشت تفاهمی امضا کردند که منجر به تشکیل کمیسیونی برای بررسی راه حل جلوگیری از نقض حقوق بشر در ایالت راخین شد.

اقدام ارتش و بودائیان افراطی، در سرکوب گسترده مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین  که از 3 سنبله 1396  شروع شده ، منجر به کشته شدن 6 هزار تن و مجروح شدن  8 هزار نفر دیگر شده است. 

 

 

کلیدواژه