میزان 22, 1396 11:30 Asia/Kabul
  • انتخاب مدیر کل جدید یونسکو

«اودره ازوله» وزیر پیشین فرهنگ فرانسه با اخذ اکثریت آراء توانست به عنوان یازدهمین مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» (UNESCO)، انتخاب شود .

به گزارش ایرنا، شورای اجرایی سازمان یونسکو پس از شش دور انتخابات فشرده که از دوشنبه آغاز شده بود،  عصر دیروز( جمعه ) «اودره ازوله» را به عنوان مدیرکل جدید این سازمان انتخاب کرد.

براساس آرای رسمی، «ازوله» با اخذ 30 رای و با پشت سرگذاشتن «حمد الکواری» قطری رقیب خود که توانسته بود 28 رای کسب کند، از سوی شورای اجرایی یونسکو به عنوان مدیرکل جدید این سازمان برگزیده شود.

«اودره ازوله» برای اینکه به صورت رسمی مدیرکل یونسکو شود، بایستی در جلسه علنی (23 و 24 عقرب) اعضای عمومی این سازمان که در پاریس برگزار خواهد شد موافقت این اعضا را کسب کند.

مدیرکل یونسکو برای یک دوره چهارساله تعیین می شود.

انتخاب مدیرکل جدید یونسکو در حالی انجام شد که وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، این کشور از یونسکو خارج خواهد شد.

این تصمیم دولت آمریکا در اعتراض به قطعنامه‌های اخیر سازمان ملل  و  یونسکو علیه رژیم صهیونیستی  و شهرک سازی‌های این رژیم در اراضی اشغال شده فلسطین اتخاذ شده است.

یونسکو چند ماه پیش نیز رژیم صهیونیستی را اشغالگر در بیت المقدس خواند واعلام کرد ، این رژیم هیچ مالکیتی بر شهر قدس ندارد.

 

کلیدواژه