میزان 24, 1396 08:12 Asia/Kabul
  •  قدردانی مجدد نتانیاهو از ترامپ

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری «سی‌بی‌اس‌» از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، به دلیل اعلام نکردن پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام قدردانی کرد.

«بنیامین نتانیاهو» که پیشتر بارهار همسو با «ترامپ»، برجام را توافقی «وحشتناک» عنوان و خواستار برهم زدن این توافقنامه بین المللی بود، تاکید کرد، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات بر این عقیده هستند که برجام توافق بدی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی  جمعه شب نیز از اظهارات ضد ایرانی ترامپ قدردانی کرده بود.

عربستان سعودی و امارات هم پس از اظهارات ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه هایی تاکید کردند از واشنگتن حمایت می کنند.

«دونالد ترامپ» جمعه‌شب بدون توجه به هشت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آنان پایبندی ایران به برجام تاکید شده است، اعلام کرد پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک را تایید نخواهد کرد. 

اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان پس از این اظهارات ترامپ اعلام کردند، مانند گذشته از برجام کاملا حمایت خواهند کرد.

ترامپ همچنین با تکرار اتهامات واهی علیه ملت ایران، مدعی حمایت تهران از تروریسم شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که نقشی اساسی در مبارزه با تروریست‌های مورد حمایت واشنگتن و متحدانش ( به ویژه اسرائیل - عربستان و امارات ) در سوریه و  عراق دارد، در لیست تحریم‌های جدید قرار داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای مبارزه با گروه‌های تکفیری- تروریستی در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق ترامپ و متحدانش خوشایند نیست.

 

کلیدواژه