میزان 25, 1396 15:04 Asia/Kabul
  • همدستی سازمان ملل و دولت میانمار در نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا

یک روزنامه بریتانیایی از همدستی سازمان ملل متحد و دولت میانمار در پنهان‌کردن ظلم و ستم اعمال‌شده علیه مسلمانان روهینگیا در این کشور پرده برداشت.

روزنامه "گاردین" چاپ بریتانیا روز سه شنبه در گزارشی افشا کرد که سازمان ملل اخیرا گزارشی از قحطی و گرسنگی فاجعه‌آفرین در بین مسلمانان روهینگیا تنظیم کرده بود اما به درخواست دولت میانمار از انتشار عمومی آن خودداری کرده‌است.

به نوشته گاردین، آژانس کمک غذایی سازمان ملل اخیرا گزارش انتقادی از گرسنگی شدید و نگران‌کننده‌ای در بین مسلمانان میانمار تهیه کرده اما به درخواست مقامات میانمار از انتشار آن منصرف شده‌است.

گاردین همچنین در گزارش افشاگرانه خود می افزاید که گزارش هشدارآمیز شش صفحه‌ای سازمان ملل از احتمال مرگ فوری 80 هزار کودک مسلمانان میانمار با بیانیه‌ای جایگزین‌شده که در آن آشکارا گفته شده برنامه جهانی غذا و دولت میانمار «در حال همکاری برای تنظیم نسخه ویرایش‌شده» گزارش ماه ژوئیه هستند.

در بیانیه مذکور تأکید شده که گزارش ماه ژوئیه برنامه جهانی غذا درخصوص وضعیت گرسنگی شدید در میان مسلمانان روهینگیا نباید در جایی منتشر شود و قابل استناد نیست.

بر اساس آمارهای اعلام شده، در نتیجه حملات ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین، غرب این کشور که از 25 اوت گذشته تشدید شده است، بیش از شش هزار مسلمان روهینگیایی کشته، دست‌کم هشت هزار نفر زخمی و بیش از 500 هزار نفر به بنگلادش فرار کرده‌اند.

 

کلیدواژه