عقرب 01, 1396 09:14 Asia/Kabul
  • بزرگ ترین مراسم اهدای خون در مرکز اسلامی بریتانیا

مراسم اهدای خون، با عنوان "کمپین اهدای خون به نام امام حسین(ع)" با همکاری سازمان بهداشت عمومی بریتانیا ( ان اچ اس) و اتحادیه دانشجویان مسلمان در مرکز اسلامی لندن برگزار شد.

به گزارش ایرنا،«مصطفی خان» مسئول برگزار کننده مراسم اهدای خون از سوی اتحادیه دانشجویان مسلمان بریتانیا روز یکشنبه گفت، در آستانه اربعین حسینی، ده‌ها تن از مسلمانان در مرکز اسلامی بریتانیا در لندن حاضر شدند تا با اهدای خون خود به تکلیف انسانی‌شان عمل کرده و از این راه، زندگی‌بخش جان بسیاری از انسان‌های نیازمند باشند.

مصطفی خان افزود ، این یازدهمین سال است که مراسم اهدای خون در بریتانیا برگزار می‌شود و این مراسم نخستین بار در سال 2006 در شهر منچستر و اکنون در 25 شهر بریتانیا این مراسم برگزار می‌شود .

فعال مدنی در بریتانیا گفت ، سازمان بهداشت عمومی بریتانیا نسبت به اهدای خون اشتیاق دارند و از این طرح استقبال می کند و سال گذشته با سازمان بهداشت عمومی بریتانیا در این زمینه قرارداد همکاری امضاء و مراسم اهدای خون به صورت رسمی انجام می شود. 

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی کمپین اهدای خون با نام امام حسین(ع)، در سال گذشته میلادی در مراسم اهدای خون، 800 نفر خون اهدا کردند که این به معنای کمک به نجات جان 10 هزار و 500 انسان است.

اربعین حسینی چهلمین روزشهادت امام حسین (ع) سومین امام شیعیان که در دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند.

 

 

کلیدواژه