عقرب 05, 1396 13:04 Asia/Kabul
  • روایت دردناک روزنامه‌نگار مشهور آلمانی از  وضعیت مسلمانان روهینگیا

یکی از روزنامه‌نگاران مشهور آلمانی در  سفر به میانمار شرایط اسف‌ بار آوارگان مسلمان روهینگیا را غیر قابل وصف دانست .

به گزارش رادیو دری،«یورگن تودنهوفر» Jürgen Todenhöfe  امروز در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «فرانکفورتر روندشاو»  Frankfurter Rundschau)  از وخامت اوضاع  انسانی  مسلمانان روهینگیا ابراز نگرانی کرد و گفت انها از کمبود مواد غذایی ، دارویی و وسایل گرم کننده  رنج می ببرند .

روزنامه‌نگار مشهور آلمانی   از مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل  خواست تا فشارهای سیاسی بیشتری بر دولت میانمار وارد کنند.

وی افزود دولت  میانمار این افراد را به دلایل نژادی و مذهبی از این کشور رانده است و نمی‌خواهد که آنها باز گردند. آنها در بنگلادش هم نمی‌توانند بمانند.

پیش ازاین هم  صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)  از وخامت اوضاع انسانی مسلمانان روهینگیا در اردوگاههای بنگلادش ابراز نگرانی کرده بود  .

  صندوق کودکان سازمان ملل  اعلام کرد ه بود حدود 340 هزار کودک مسلمان روهینگیا در شرایط وخیمی در اردوگاههای  بنگلادش زندگی می کنند و از کمبود مواد غذایی ، اب اشامیدنی  و دارو رنج می برند . 

سازمان ملل نیز در چند روز گذشته در واکنش به وضعیت بد مسلمانان روهینگیا، فقدان دسترسی به ایالت مسلمان نشین راخین در میانمار را غیرقابل قبول خوانده بود .

پیش ازاین هم  وزیر امور خارجه بنگلادش درباره وخامت اوضاع  مسلمانان روهینگیا در میانمار هشدار داد ه بود .

"آی اچ محمود علی"  گفته بود  وضعیت مسلمانان روهینگیا دیگر یک مسئله داخلی میانمار نیست ، بلکه به فاجعه منطقه ای تبدیل شده است .

 تعداد مسلمانان روهینگیا که پس از آغاز دور جدید خشونت های میانمار در 25 اوت به بنگلادش گریخته اند، به حدود ششصد  هزار نفر رسید ه و در این مدت همچنین  شش هزارنفر کشته و  هشت هزار نفر دیگر نیز مجروح شدند  .

 

 

 

کلیدواژه