عقرب 10, 1396 17:53 Asia/Kabul
  • آسان‌سازی صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در لاهور پاکستان

سرپرست کنسولگری ایران در لاهور پاکستان گفت: تسهیلات و اقدامات ویژه‌ای برای آسان‌سازی روند صدور روادید زائران اربعین حسینی (ع) پاکستانی از سوی این کنسولگری انجام شده است.

«مجید صادقی دولت‌آبادی» سرپرست کنسولگری ایران در لاهور پاکستان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ در تشریح اقدامات این کنسولگری برای آسان‌سازی روند صدور روادید زیارتی برای اتباع پاکستانی برای سفر به ایران و عزیمت به عراق اظهار کرد: کاهش هزینه‌های صدور روادید برای اتباع پاکستانی از ابتدای محرم سال جاری (22 سپتامبر گذشته) در دستور کار کنسولگری ایران در لاهور پاکستان قرار گرفت.

صادقی دولت‌آبادی افزود: برای آسان‌سازی صدور روادید همچنین ساعات کاری بخش صدور روادید کنسولگری ایران در لاهور پاکستان و تعداد نیروهای این بخش افزایش یافته است.

سرپرست کنسولگری ایران در لاهور پاکستان درباره مدت زمان انتظار برای دریافت روادید نیز اظهار کرد: اشخاصی که انفرادی به کنسولگری مراجعه می‌کنند، حداکثر سه روزه می‌توانند روادید خود را دریافت کنند و افرادی که با هماهنگی آژانس‌های مسافری اقدام می‌کنند، در روزهای اوج کاری در نهایت تا هفت یا هشت روز می‌توانند روادید خود را دریافت کنند.

صادقی دولت‌آبادی با اعلام آمار روادید صادر شده برای زائران اربعین و گردشگران مذهبی خواهان ورود به ایران تصریح کرد: از ابتدای ماه محرم امسال تا روز دوشنبه گذشته، 15 هزار و 111 مورد روادید برای اتباع پاکستانی صادر شده و در برخی روزها نیز هزار فقره روادید اربعین برای اتباع پاکستان صادر شده است.

سال گذشته میلادی حدود 22 هزار زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) با عبور از استان سیستان و بلوچستان ایران به کربلای عراق سفر کردند. 

 

کلیدواژه