عقرب 11, 1396 08:36 Asia/Kabul
  •  وجود بیش از 40 هزار کودک بی سرپرست روهینگیایی در بنگلادش

کمیسر کمک های بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا از وجود بیش از 40 هزار کودک بی سرپرست در میان آوارگان روهینگیایی در بنگلادش خبر داد.

به گزارش رادیو دری «کریستوس استایلیانیدس» Christos Stylianides روز چهارشنبه در «داکا» پایتخت بنگلادش تاکید کرد،  این کودکان در وضعیت اسفباری به سر می برند.

کمیسر کمک های بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا، فرار گسترده مسلمانان روهینگیا از میانمار به بنگلادش را بزگترین بحران آوارگان در جهان برشمرد.

از 25 اوت تاکنون در موج جدید حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، بیش از شش هزار نفر کشته و هشت هزار نفر دیگر زخمی شده اند. بیش از هفتصد هزار نفر از مسلمانان روهینگیا نیز مجبور به فرار به بنگلادش شده اند.

استان راخین از سال 1391 صحنه حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است. یک میلیون مسلمان روهینگیا از حقوق شهروندی در میانمار محروم هستند.

برخی سازمان های بین المللی و کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران به دلیل مانع تراشی دولت میانمار تنها توانسته اند برای آوارگان روهینگیایی در بنگلادش کمک های بشردوستانه ارسال کنند.

تاکنون 130 تُن از اقلام امدادی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای مردم مسلمان میانمار به بنگلادش ارسال شده است.

 

کلیدواژه