عقرب 17, 1396 18:28 Asia/Kabul
  • سیل خروشان میلیون ها زائر اربعین حسینی در کربلا

 در آستانه اربعین حسینی ، تمام جاده های منتهی به کربلا مملو از عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) است . 

به گزارش روز چهارشنبه « ایرنا» ، جاده حدودا 110 کیلومتری بغداد (پایتخت عراق)  به  کربلای معلی ، در دو روز گذشته مسیر جمعیت زیادی است که سیل آسا در آن سرازیر شده اند. براساس این گزارش ، خروجی های شهر بغداد ، روز سه شنبه بطور کامل قفل بود و خروج از شهر با خودرو به هیچ وجه امکان پذیر نبود.

مسیر شهر مقدس نجف به کربلا هم، پرجمعیت گزارش شده است ، به طوری که خبرها حاکی است حرکت زائران اربعین حسینی به کربلا به کُندی صورت می گیرد. 

گزارش ها از اطراف شهر کربلا نیز حاکی است خیابان های منتهی به حرم سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) مملو از جمعیت است و رفت و آمد به سختی صورت می گیرد و دسته ها و گروههای مختلف  مردم در اطراف حرم امام حسین (ع) در حال عزاداری هستند .  

در مراسم اربعین امسال ، همچون سال های گذشته هزاران زائر از کشورهای خارجی حضور دارند . امسال زائرانی از 91 کشور خود را به عراق رساندند تا در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند . 

دستگاه امنیتی عراق اعلام کرد : نیروهای عراقی در شهرهای کربلا ، بغداد و دیگر مناطق این کشور، همزمان با سالروز اربعین حسینی به حال آماده‎ باش درآمدند. منابع عراقی می گویند تاکنون بیش از 10 میلیون زائر وارد شهر کربلاء شده اند. پیش بینی شده است امسال شمار زائران اربعین حسینی به بیش از 20 میلیون نفر برسد . 

از ایران ، تاکنون بیش از دو میلیون و 200 هزار زائر ، از مرز های مهران (غرب ایران) شلمچه و چذابه (جنوب غرب ایران) به عراق رفته اند . به گفته « شهریار حیدری » ، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین ایران میزان خدمات رسانی به زائران در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است .  

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران فردا پنجشنبه همزمان با اربعین حسینی ، ضمن همراهی با دلدادگان و عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و پیوستن به راهپیمایان اربعین ، از برخی موکب های ایرانی و روند خدمت رسانی به زائرین حسینی بازدید خواهد کرد. 

در ایران ، پنج‌ شنبه 20 صفر سال 1439 هجری‌ قمری ، مصادف با 9 نوامبر 2017 ، چهلمین روز شهادت سالار شهیدان ، حضرت امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان است.   

 

کلیدواژه