عقرب 25, 1396 11:53 Asia/Kabul
  • دیدار وزیر امور خارجه فرانسه با ولیعهد عربستان در ریاض

"ژان ایو لودریان"، "Jean-Yves Ludrian وزیر خارجه فرانسه و "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه شب در ریاض - درخصوص آخرین تحولات منطقه بحت و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)- وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با ولیعهد عربستان سعودی همچنین درخصوص روابط دوجانبه - گسترش این روابط و همچنین همکاری های امنیتی گفت وگو کردند.

درحالی "ژان ایو لودریان" با مقام های سعودی در ریاض دیدار کرد که به نظر می رسد بحران لبنان و استعفای "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان محور اصلی این دیدار بوده است.

ساعاتی پیش از این دیدار ، کاخ الیزه به نقل از "امانوئل مکرون " رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان قرار است به همراه خانواده خود ریاض را به مقصد پاریس ترک کند.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه گزارش داد که "ژان ایو لودریان " وزیر امور خارجه فرانسه در سفرش به عربستان، علاوه بر مقامات سعودی با سعد حریری هم که شنبه هفته گذشته در اقدامی نامتعارف و غافلگیرانه در عربستان از مقام خود استعفا کرد و همچنان در این کشور بسر می برد- دیدار می کند.

"امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه هم که هنگام اعلام استعفای حریری در امارات بسر می برد- به طور ناگهانی و در سفری از قبل برنامه ریزی نشده وارد عربستان شد و با "محمدبن سلمان " در فرودگاه ریاض ملاقات کرد.

در همین حال ژنرال "میشل عون " رئیس جمهوری لبنان روز چهارشنبه تاکید کرد که سعد الحریری در عربستان در بازداشت بسر می برد و تحت فشار پادشاهی این کشور قرار دارد.

مقامات لبنانی معتقدند که سعودی ها خانواده الحریری را هم به گروگان گرفته اند تا او مطابق دستورات آنها رفتار کند.حریری روز شنبه 4 نوامبر در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد.

 

کلیدواژه