قوس 02, 1396 18:15 Asia/Kabul
  • اعطای نخستین نشان ادبی سعدی و اقبال در پاکستان

به مناسبت هفتادمین سال آغاز روابط دوستی ایران و پاکستان نخستین نشان ادبی «سعدی و اقبال» به پژوهشگران و پدیدآورندگان آثار فارسی در پاکستان اعطا شد.

به گزارش رادیو دری به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای ایران، این نشان ادبی از این پس هرسال به فعالان عرصه زبان و ادبیات فارسی در پاکستان تقدیم می شود.

نشان ادبی «سعدی و اقبال» را رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با همکاری کمیسیون آموزش عالی و دانشگاه ملی زبان های نوین پاکستان اعطا می کنند.

نخستین نشان ادبی «سعدی و اقبال» در بخش های ترجمه، تألیف، شعر و پایان نامه های دانشجویی به شش نفر از استادان و دانشجویان زبان فارسی از دانشگاه های سراسر پاکستان اعطا شد.

غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران در پیامی به این مراسم از جهاد فرهنگی استادان زبان فارسی در پاکستان برای روشن نگه داشتن چراغ زبان و ادبیات فارسی در این کشور قدردانی کرد.

بلیغ الرحمان وزیر آموزش عالی پاکستان هم در این مراسم که با حضور جمع کثیری از استادان، دانشجویان و علاقمندان زبان فارسی برگزار شد گفت: زبان فارسی نقش مهمی در ایجاد وحدت بین کشورهای اسلامی دارد.

کلیدواژه