قوس 07, 1396 18:48 Asia/Kabul
  • خودداری پاپ  از اشاره به کشتار مسلمانان در روهینگیا

رهبر کاتولیک های جهان اعلام کرد: میانمار از جنگ داخلی و خشونت هایی رنج می برد که مدت زمان زیادی است ادامه دارد و موجب بروز اختلافات عمیق در اینکشور شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نایپیداو، پاپ فرانسیس که به میانمار سفر کرده است در سخنان خود در نایپیداو، پایتخت میانماربا خودداری از اشاره به کشتار و آوارگی و درد رنج  مسلمان روهینگیا گفت: صلح و آشتی تنها در چارچوب پایبندی به عدالت برقرار خواهد شد.

 پاپ فرانسیس که روز دوشنبه وارد میانمار شد امروز سه شنبه در دیدار با آنگ سان سوچی رییس حزب حاکم میانمار خاطر نشان کرد: تفاوت های مذهبی نباید به منشاء اختلاف و بی اعتمادی تبدیل شود بلکه باید نیرویی برای اتحاد،بخشش،صبر و بردباری و سازندگی باشد.

 سفر رهبر کاتولیک های جهان به میانماردر حالی است که هفته گذشته دیدبان حقوق بشر با انتشار گزارشی از ثبت مستندات فراوان از "جنایات" و"نسل کشی" علیه مسلمانان روهینگیا ازسوی ارتش میانمار پرده برداشته بود.

جنایات گسترده علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین درغرب میانمار از سوی نیروهای ارتش و بودائیان افراطی دراین کشور که از 3 سنبله شروع شده است تاکنون بیش ازشش هزار کشته و هشت هزار مجروح و صدها هزارآواره برجای گذاشت.

 

کلیدواژه