قوس 12, 1396 17:16 Asia/Kabul
  • رهبر جنبش اهل تسنن پاکستان: دشمن در تلاش است پاکستان را مانند سوریه و افغانستان نا امن کند

رهبر جنبش اهل تسنن پاکستان اعلام کرد:حمله به مراکز دینی توطئه‌ای بین المللی است و دشمن در تلاش برای نا‌امن کردن پاکستان است.

به گزارش رادیو دری به نقل از اسلام تایمز، محمد ثروت اعجاز قادری رهبر جنبش اهل تسنن پاکستان حمله به مراکز دینی را توطئه دشمن دانست.

اعجاز قادری تصریح کرد: دشمن در تلاش است پاکستان را مانند سوریه، عراق و افغانستان نا امن کند و از این طریق بتواند به خواسته‌های خود برسد.

وی که در مراسم تشییع جنازه شهدای حادثه تروریستی حمله به کاروان شادی میلاد پیامبر اکرم(ص) سخن می گفت افزود: با وجود تهدیدهای مکرر امنیتی، پاکستان همچنان در اختیار عاشقان پیامبر گرامی اسلام(ص) است و ما به روح پاک این شهدا سلام می‌فرستیم.

رهبر جنبش اهل تسنن پاکستان بیان کرد: نیروهای نظامی و ارتش پاکستان سهم فراوانی در جنگ با تروریسم دارند و بیش از 70 هزار قربانی در این راه داده‌اند.

این عالم اهل تسنن گفت: اگر واکنش به موقع نیروهای ارتش در حمله روز جمعه شهر پیشاور نبود تعداد تلفات دانشجویان دانشگاه کشاورزی بسیار بیشتر می‌شد .

وی با اشاره به تلاش سازمان اطلاعاتی هند در خصوص نا امن کردن پاکستان تاکید کرد: دست‌های تروریست‌های افغانستانی و هندوستانی در حادثه حمله به کاروان شادی میلاد پیامبرگرامی اسلام(ص) کاملا مشهود بود.

اعجاز قادری اظهار داشت: متاسفانه هند از طریق افغانستان در پاکستان دخالت کرده و دست به حملات تروریستی می‌زند .

مردم پاکستان شور و شوق فراوانی در ایام میلاد پیامبرگرامی اسلام(ص) دارند و با آراستن کوچه‌ها و خیابان‌ها هفته وحدت را گرامی می‌دارند.

در پی حمله تروریستی به کاروان شادی میلاد رسول گرامی اسلام در شهر خیرپور تعدادی از شرکت کنندگان کشته و زخمی شدند.