قوس 14, 1396 15:44 Asia/Kabul
  • تدابیر امنیتی شدید واشنگتن برای سفارتخانه های خود در سراسر جهان

آمریکا به سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان دستور داد تا تدابیر امنیتی را تشدید کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس،به دنبال هشدارهای بین‌المللی به اقدام احتمالی "دونالد ترامپ"رییس جمهوری برای انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس ، وزارت خارجه آمریکا به تمام سفارتخانه‌های این کشوردر سراسر جهان  دستور تشدید تدابیر امنیتی را صادر کرده است.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا به روزنامه آمریکایی پولیتیکو گفت،اعلامیه مربوط به بیت‌المقدس به نگرانی واشنگتن از پاسخ‌های خشونت‌آمیزعلیه  سفارت‌ خانه ها در سراسر جهان منجر شده است . 

کاخ سفید امروز سه شنبه اعلام کرد،دونالد ترامپ اعلام تصمیم نهایی درباره انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس را به روزهای آتی موکول کرده است.

پیش از این «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر این که انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس عواقب وخیمی برای منطقه و جهان دارد ،اقدام آمریکا را فقط در چارچوب تامین منافع رژیم صهیونیستی دانست.

کمیته امور عربی مجلس نمایندگان مصر نیز با تاکید بر لزوم تجدید نظر آمریکا در این باره افزود، این تصمیم آمریکا به معنی خط بطلان کشیدن به تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی و تشدید تنش و خشونت در منطقه است.

طرح "دونالد ترامپ" و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس با انتقاد تند فلسطینی‌ها و  جامعه جهانی رو به رو شده است .

 

 

کلیدواژه