ابراز نگرانی کشورهای اروپایی از اقدام آمریکا علیه قدس
(last modified 1396-09-15T11:56:06+00:00 )
قوس 15, 1396 16:26 Asia/Kabul
  •  ابراز نگرانی کشورهای اروپایی از اقدام آمریکا علیه قدس

وزیران امور خارجه ایتالیا، بریتانیا، سوئد و آلمان از تصمیم یک جانبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به شدت ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایرنا، آنجلینو آلفانو وزیرامور خارجه ایتالیا گفت: رم درباره همه رویدادها و تصمیمات متضاد با دستورالعمل های جامعه بین المللی درباره موضوع فلسطین، نگران است.

بوریس جانسون وزیرامور خارجه بریتانیا نیز روز چهارشنبه درباره گزارش ها مبنی بر احتمال اقدام ترامپ به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس ابراز نگرانی کرد و گفت کشورش برای انتقال سفارت خود به قدس هیچ برنامه ای ندارد.

وزارت امور خارجه آلمان نیز درباره تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل هشدار داد و گفت: چنین اقدامی می‌تواند زمینه‌ساز ناآرامی در سراسر سرزمین فلسطین شود. 

همچنین وزارت امور خارجه سوئد تصمیم آمریکا را مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، فاجعه‌ باردانست.

در حالی که هشدارهای بین‌المللی درباره انتقال احتمالی سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس ادامه دارد، یک مقام آمریکایی از قصد ترامپ برای اعلام این موضوع در سخنرانی امروز چهارشنبه وی خبر داده است.

 

کلیدواژه