قوس 22, 1396 08:07 Asia/Kabul
  •  تظاهرات مردم اسپانیا در حمایت از «قدس»

صدها نفر از مردم اسپانیا، سه شنبه شب در اعتراض به تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در مقابل سفارت آمریکا در مادرید (پایتخت اسپانیا) تظاهرات کردند.

به گزارش رادیو دری، شرکت کنندگان در این تظاهرات، پلاکاردها و پارچه نوشته هایی حمل می کردند که بر روی آن ها نوشته شده بود «قدس پایتخت فلسطین است»، «رژیم صهیونیستی باید بایکوت شود»، «صلح و آزادی برای فلسطین»، «زنده باد مبارزه ملت فلسطین»، « اسرائیل رژیمی تروریستی است» ، «سفارت آمریکا بهتر است بسته شود» و «ترامپ و اوباما آشغال آمریکایی هستند».

معترضان همچنین ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین شعارهایی در حمایت از آزادی قدس اشغالی سر دادند.

«دونالد ترامپ» چهارشنبه گذشته با وجود مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. «ترامپ» همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را فراهم کند.

این تصمیم ترامپ موجی از اعتراض ها و تظاهرات گسترده را در بسیاری از کشورهای عربی - اسلامی و همچنین غربی به دنبال داشته است.

بیت المقدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید. این شهر مقدس از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

بیت المقدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

کلیدواژه