دبیرکل سازمان همکاری اسلامی: جهانیان، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
(last modified 1396-09-22T12:37:36+00:00 )
قوس 22, 1396 17:07 Asia/Kabul
  • دبیرکل سازمان همکاری اسلامی: جهانیان، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از کشورهای جهان خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه‌خبری اسکای‌نیوز؛ «یوسف بن احمد العثیمین»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه در نشست این سازمان درباره قدس در استانبول، تصمیم آمریکا برای معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس را محکوم کرد.

یوسف بن احمد العثیمین افزود: این اقدام نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل و خروج از اجماع بین‌المللی درباره لزوم تغییر ندادن وضعیت قدس است و نقش آمریکا را در روند صلح (سازش) از بین می‌برد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با بیان اینکه تصمیم «دونالد ترامپ» احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده است گفت: براساس قطعنامه‌های بین‌المللی هرگونه تلاش برای الحاق قدس به اسرائیل و تغییر وضعیت تاریخی و قانونی آن ممنوع است.

«یوسف بن احمد العثیمین» با درخواست از شورای امنیت سازمان ملل  برای عمل به مسوولیت خود درباره اجرای قطعنامه‌های بین المللی درباره قدس تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی از همه ابزارهای دیپلماتیک و قانونی خود برای مقابله با سیاست‌هایی که هدفش صهیونیستی کردن قدس است، استفاده می‌کند.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن نیز در نشست سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: وجود خشونت در جهان امروز  ناشی از نبود راه حل عادلانه‌ای برای مساله فلسطین است. 

پادشاه اردن، تلاش همه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را برای ممانعت از تغییر هویت اسلامی و مسیحی قدس خواستار شد  و افزود: باید به مردم فسلطین برای ادامه پایداری‌شان مقابل اشغالگری کمک کرد.

 

کلیدواژه