قوس 27, 1396 09:08 Asia/Kabul
  • اردوغان:نشست سران سازمان همکاری اسلامی پیام روشنی درباره قدس داشت

« رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه گفت،نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول با اجماع آرا به جهان پیام روشنی در خصوص تعلق قدس به جهان اسلام داشت.

سران کشورهای شرکت کننده در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی که چهارشنبه  گذشته در شهر استانبول برگزارشد، در واکنش به اقدام اخیر "دونالد ترامپ"رییس جمهوری آمریکا مبنی برمعرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه پایانی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین به مرکزیت قدس تاکید کردند.

به گزارش ایرنا،« اردوغان »روز یکشنبه در کنگره حزب عدالت و توسعه در شهر کارامان با بیان این که اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مبتنی بر اندیشه صهیونیسم است خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت، شما نمی توانید قدس را از آن یهودیان بدانید.

وی  در ادامه افزود،آمریکا به ‌رغم قطعنامه های سازمان ملل و با منطق زورگویانه،مسئله پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه تصریح کرد،به رغم اقدام آمریکا،پاپ رهبر کاتولیک های جهان درخصوص قدس با سازمان همکاری اسلامی همفکر بوده و دولت ونزوئلا نیز به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد به صورت شفاف از قدس حمایت کرده است.

وی در ادامه افزود، حوادث منطقه ، هیچ کدام بی ارتباط با هم نیست و قتل عام انسان ها و تمدن در سوریه، ظلم و ستم مستمر و بی وقفه در قدس و اقدامات تحریک آمیز همگی با یک هدف صورت می گیرد.

«اردوغان» بحران های موجود در عراق، یمن و منطقه خلیج فارس را مجموعه ای از یک پروژه خواند و گفت، این سناریویی است که برخی از قدرت ها برای آرایش دوباره منطقه غرب آسیا طراحی کرده اند و ترکیه نیز در طراحی آنها جا گرفته است.