ادامه یاوه گویی های مقامات آمریکایی/ سارا سندرز: ایران مسئول نهایی حمله موشکی یمن به عربستان است
(last modified 1396-10-01T03:54:13+00:00 )
جدی 01, 1396 08:24 Asia/Kabul
  •  ادامه یاوه گویی های مقامات آمریکایی/ سارا سندرز: ایران مسئول نهایی حمله موشکی یمن به عربستان است

سخنگوی کاخ سفید در ادامه یاوه گویی های مقامات آمریکا علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران را مسئول نهایی حمله موشکی 19 دسامبر نیروهای یمنی به عربستان برشمرد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن 28 قوس در پاسخ به جنایت های رژیم سعودی با یک فروند موشک بالستیک کاخ «الیمامه» در ریاض را هدف قرار دادند.

به گزارش رادیو دری، «سارا سندرز» روز پنجشنبه در بیانیه ای همچنین خواستار اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

«نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز پیشتر بدون اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی بی‌دریغ واشنگتن از عربستان برای بمباران مردم مظلوم یمن، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله یمن برای حمله موشکی به ریاض متهم کرده بود. 

«فرحان حق» Farhan Haq معاون سخنگوی سازمان ملل و «جفری فلتمن» Jeffrey  Feltman معاون دبیرکل سازمان ملل  این ادعای «هیلی» را رد کردند.

ائتلاف متجاوز سعودی همواره ادعا می‌کند ایران سلاح و موشک در اختیار نیروهای مردمی یمن قرار می‌دهد و با این کار به اصطلاح در مسیر حل بحران یمن مانع‌تراشی می‌کند.

مقامات یمنی اما بارها تاکید کرده‌اند قدرت دفاعی ارتش این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

رژیم سعودی و آمریکا تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

 

کلیدواژه