جدی 02, 1396 15:38 Asia/Kabul
  •  افشاگری مسکو درباره نامه های تهدیدآمیز آمریکا به کشورها

وزارت امور خارجه روسیه فاش کرد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در آستانه رای گیری مجمع عمومی این سازمان در مورد قدس، نامه های تهدیدآمیزی برای نمایندگان کشورها فرستاده بود.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای فاش کرد "نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد پیش از رای گیری در مجمع عمومی این سازمان درباره پیش نویس قطعنامه حمایت از قدس، در نامه هایی کشورهای دیگر را به قطع کمک‌ها و حمایت واشنگتن در صورت رای دادن به این قطعنامه تهدید کرده بود اما قطعنامه تصویب شد.

وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به این که 128 کشور، از جمله روسیه، از قطعنامه مربوط به قدس حمایت کردند و فقط کشور به آن رای مخالف دادند، تاکید کرد تهدید و باج خواهی آمریکا تنها بر برخی کشورها تاثیر گذاشت.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه قطعنامه ای در مورد قدس تصویب و تاکید کرد هر نوع تصمیم گیری و اقدامی برای تغییر وضع این شهر، از جمله بازگشایی نمایندگی‌های دیپلماتیک در آن، غیرممکن است.    

واشنگتن 15 قوس با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، از تصمیم به انتقال سفارت آمریکا به این شهر خبر داده بود.  

 

کلیدواژه