جدی 04, 1396 09:13 Asia/Kabul
  • پایان کنفرانس بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم در پاکستان

نشست اختتامیه نخستین اجلاس مشترک روسای مجالس ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، روسیه و چین با موضوع 'راهکارها و چالش های مبارزه با تروریسم و همکاری های منطقه ای'با صدور بیانیه مبارزه با تروریسم به کار خود پایان داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نخستین نشست اختتامیه کنفرانس مشترک روسای مجالس جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، روسیه و چین از صبح روز یکشنبه به وقت محلی در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

نشست نخست با عنوان 'جستجوی راهبردهای مشترک برای مبارزه با تروریسم در منطقه و نقش پارلمان‌ها ' و نشست دوم تحت عنوان 'شناسایی چشم اندازهای در مسیر رفاه مشترک از طریق افزایش ارتباطات منطقه‌ای' برگزار شده و بیانیه مشترکی نیز بر اساس موضوعات مطرح شده تهیه و از سوی روسای مجالس شرکت کننده امضا شد.

"سردار ایاز صادق" رییس مجلس سنای پاکستان درنشست اختتامیه از حضور هیأت‌های پارلمانی ایران، روسیه، ترکیه، افغانستان وچین  در این نشست قدردانی کرد.

با اعلام رییس مجلس شورای اسلامی ایران، کنفرانس بعدی این اجلاس درتهران برگزارمی شود.

"علی لاریجانی"رییس مجلس شورای اسلامی ایران درحاشیه این نشست با رییس مجلس سنای پاکستان و رییس مجلس دومای روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار با رییس مجلس ملی پاکستان و رییس بانک مرکزی پاکستان و برگزاری نشست خبری با رسانه ها از برنامه های روز دوشنبه سفر رییس مجلس شورای اسلامی ایران به پاکستان است.

 

کلیدواژه