تاکید اردوغان بر توان تاثیر گذاری سازمان همکاری اسلامی
(last modified 1396-10-08T08:14:32+00:00 )
جدی 08, 1396 12:44 Asia/Kabul
  •  تاکید اردوغان بر توان تاثیر گذاری سازمان همکاری اسلامی

رییس جمهوری ترکیه تاکید کرد ، سازمان همکاری اسلامی باید توان تاثیر گذاری خود را در مسائل منطقه افزایش دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه آکشام چاپ ترکیه، «رجب طیب اردوغان» در بازگشت از سفر رسمی به سه کشور آفریقایی سودان،‌چاد و تونس در آنکارا گفت ،  تصمیماتی که در نشست 22 قوس نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول درباره قدس گرفته شد ، موجب شده همه اعضا بیشتر به افزایش توان این سازمان پی ببرند .

رییس جمهوری ترکیه همچنین افزود ،سازمان همکاری اسلامی باید از جایگاه تاثیر گذاری در سازمان ملل برخوردار باشد و  باید وظایف خود را قدرتمندتر انجام دهد.

در واکنش به اقدام «  دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، مقامات کشورهای شرکت کننده در نشست فوق العاده اخیر سازمان همکاری اسلامی دراستانبول ترکیه با صدور بیانیه ای بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین به مرکزیت قدس تاکید کردند.

بدنبال این نشست ، پیش‌نویس قطعنامه قدس هم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع به تصویب رسید.

بر اساس این قطعنامه، سازمان ملل  قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

رییس جمهوری آمریکا ششم دسامبر، قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل اعلام کرد که این اقدام دونالد ترامپ با مخالفت و واکنش‌های گسترده مردمی، سران کشورها و مجامع بین‌المللی روبه رو شد.

 

 

کلیدواژه