جدی 14, 1396 18:56 Asia/Kabul
  • ادامه حمایت های آمریکا از اغتشاشگران در ایران

معاون رئیس جمهوری آمریکا برای چندمین بار طی روزهای اخیر از اغتشاش و آشوبگران در ایران حمایت کرد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، «مایک پنس»، معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا در یادداشتی برای این روزنامه نوشت که «این بار آمریکا ساکت نخواهد نشست».

پنس در این یادداشت با مداخله آشکار در امور داخلی ایران ضمن اینکه مدعی شد انتخابات سال 1388 در ایران جعلی بود، آمریکا را رهبر جهان آزاد معرفی و بار دیگر ادعا کرد که رئیس جمهوری وقت آمریکا (باراک اوباما) در مقابل درخواست حمایت معترضان ایرانی، سکوت اختیار کرد. 

معاون دونالد ترامپ در همین حال با انتقاد از اوباما، افزود که «من این انفعال را در مقابل معترضان ایرانی نوعی سلب مسئولیت رهبری آمریکا تلقی کردم».

مایک پنس در حالی مدعی انفعال دولت سابق آمریکا در فتنه 1388 در ایران شد که دولت باراک اوباما از مهمترین حامیان آن اتفاق بود و معترضان را در ایران به ایجاد آشوب تحریک می‌کرد.

بیشتر نیز مایک پنس و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در چندین توییتر صراحتاً از تخریب‌گران در ایران حمایت کرده بودند.

ازپنجشنبه گذشته به مدت چند روز، تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سردادن شعارهایی، به تعیین تکلیف نشدن مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت اعتراض کردند که برخی ازاین تجمع‌ها از سوی فرصت‌طلبان و اغتشاش‌گران درسایه حمایت خارجی به آشوب کشیده شد.

ملت ایران اما روز چهارشنبه و روز پنجشنبه با برگزاری راهپیمایی گسترده و خودجوش در شهرهای مختلف خشم و انزجار خود را از توطئه جدید دشمنان و فرصت‌طلبی اغتشاشگران در تخریب اموال عمومی ابراز کردند.

 

کلیدواژه