جدی 24, 1396 11:48 Asia/Kabul
  • کشته شدن 5 هزار کودک یمنی/ سعودی‌ها عامل فجیع ترین بحران انسانی جهان

مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گفت: جنگ یمن که اولین قربانیان آن کودکان هستند، تاکنون جان پنج هزار کودک را گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ؛ «گرت کاپلاره»  که از دفتر منطقه‌ای یونیسف در «امان» پایتخت اردن سخن می گفت، تصریح کرد: روزانه بیش از 130 کودک یمنی بر اثر گرسنگی یا بیماری مزمن ناشی از جنگ جان می میرند.

سازمان «نجات کودکان» نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد: محاصره یمن بر تعداد کودکان جان باخته یمنی در جنگ خواهد افزود. سازمان ملل‌ متحد اعلام کرد: 20 میلیون یمنی از جمله 11 میلیون کودک این کشور نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند و بحران این کشور فجیع ترین بحران انسانی در جهان است.

براساس بیانیه مشترک برنامه جهانی غذا، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی، 150 هزار کودک یمنی دچار سوء تغذیه هستند که امکان جان باختن آنها در ماه آینده دور از انتظار نیست.

عربستان‌‌ با حمایت‌ آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از مارس 2015 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن علاوه براینکه باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر شده، میلیون‌ها یمنی را نیز آواره کرده است.

 

کلیدواژه