نقش مهم نمایندگان زن اتحادیه بین‌المجالس اسلامی
(last modified 1396-10-25T14:28:45+00:00 )
جدی 25, 1396 18:58 Asia/Kabul
  • نقش مهم نمایندگان زن اتحادیه بین‌المجالس اسلامی

رئیس هفتمین نشست نمایندگان زن اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، بر نقش حائز اهمیت این نشست درچارچوب پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان در جهان اسلام تاکید کرد.

«پروانه سلحشوری» روز دوشنبه در هفتمین نشست نمایندگان زن اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درتهران، با اشاره به آسیب‌پذیری زنان و کودکان در منازعات بین‌المللی به ویژه در منطقه خاورمیانه گفت: نقش نشست زنان مسلمان مجالس کشورهای اسلامی، درچارچوب پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان و حمایت از آنان در عرصه‌های بین‌المللی، حائز اهمیت است.

سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با تاکید بر تاثیر منفی اعمال تحریم‌های یک‌جانبه برخی قدرت‌های جهانی در نقض حقوق بنیادین زنان و کودکان افزود: نمایندگان عضو مجالس اسلامی وظیفه مهمی برای جلب توجه همتایان خود در سرتاسر دنیا به تأثیرات این اقدامات زورمدارانه مغایر با حقوق بین‌الملل و تلاش برای رفع آن دارند.

سلحشوری با تاکید بر تلاش ایران برای حفظ هویت و کرامت زنان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ایران باتوجه به نقش محوری خانواده در ایران، قوانینی درچارچوب کمک به ثبات و پایداری کانون خانواده درنظر گرفته است.

هفتمین نشست نمایندگان زن اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عصر روز دوشنبه به ریاست پروانه سلحشوری در تهران آغاز شد.

افتتاحیه سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی فردا (سه‌شنبه) با حضور رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی ایران برگزار می شود و عصر چهارشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان خواهد داد.

 

کلیدواژه