مقام روس: ترامپ در صدد بهره برداری سوء از برجام است
(last modified 1396-10-28T07:07:54+00:00 )
جدی 28, 1396 11:37 Asia/Kabul
  • مقام روس: ترامپ در صدد بهره برداری سوء از برجام است

مدیر مرکز انرژی و امنیت روسیه با انتقاد از رویکرد ضد برجامی اخیر آمریکا تصریح کرد: دولت برجام درصدد ادامه بهره برداری سوء داخلی و بین المللی در این زمینه است.

به گزارش رادیو روسی برون مرزی، «آنتون خلوپکوف» (1) مدیر مرکز انرژی و امنیت روسیه با اشاره به پای بندی ایران به طور کامل، دقیق و مداوم به تعهدات خود در توافق هسته ای برجام گفت: هدف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا، برهم زدن این توافق بین المللی است.

خلوپکوف افزود: رهبران عالی رتبه ایران نیز در سال های متمادی به طور مکرر تاکید دارند که این کشور به دنبال برنامه هسته ای نظامی و ساخت سلاح هسته ای نیست.

خلوپکوف تصریح کرد؛ در چنین شرایطی اقدامات ضد برجامی آمریکا فقط نشان دهنده ادامه تلاش های واشنگتن برای بهره برداری از موضوع هسته ای ایران در جهت اهداف سیاست داخلی و خارجی خود است. 

رئیس جمهوری آمریکا، جمعه گذشته با ابراز ناخشنودی مجدد از توافق هسته ای برجام، تعلیق تحریم های هسته ای ایران را سومین بار و به گفته خودش آخرین بار، تمدید کرد.

ترامپ ضمن این تمدید با تکرار ادعاهای واهی علیه ایران، تهدید کرد اگر برجام بازنگری و شروط مورد نظر وی در آن گنجانده نشود، آمریکا را از این توافق بین المللی خارج خواهد کرد.

کلیدواژه