دلو 05, 1396 09:36 Asia/Kabul
  • نتانیاهو: پذیرش برجام در شکل کنونی آن، غیرممکن است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در شهر «داووس» سوئیس مدعی شد؛ «پذیرش و به حال خود رها کردن برجام به شکل کنونی آن، غیرممکن است؛ زیرا ظرف چند سال آینده، به هسته ای شدن ایران می انجامد».

به گزارش خبرگزاری مهر، «بنیامین نتانیاهو» پس از این دیدار نیز در جمع خبرنگاران گفت: «درحال حاضر، تنها گزینه، اِعمال تغییراتی واقعی و نه ظاهری [در برجام] است که از هسته ای شدن ایران جلوگیری می کند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس، همچنین با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو کرد.

نتانیاهو در این دیدار نیز خواستار اقدام آلمان و دیگر کشورها علیه برجام شد.

مرکل اما تاکید کرد برلین موافق نوع برخورد اسرائیل با برجام نیست.

ماکرون هم اخیرا به نتانیاهو تاکید کرده بود همه باید به برجام پایبند باشند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از نیز بارها  همسو با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، خواستار اصلاح و یا در صورت امکان لغو برجام شده بود.

ترامپ با ادعای این که توافق هسته ای تنها منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین می کند خواهان تغییر مفاد برجام در راستای منافع واشنگتن است.

این در حالی است که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر طرف های توافق هسته ای بارها با تاکید بر این که «برجام» متعلق به جامعه بین المللی است خاطر نشان کرده اند، این توافقی نیست که دوجانبه تنظیم شده باشد و بتوان تغییری در آن اعمال کرد.

جهان برخلاف ترامپ و نتانیاهو خواهان حفظ برجام است.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است.

کلیدواژه