دلو 10, 1396 19:06 Asia/Kabul
  • اظهارات گستاخانه وزیر امور خارجه بریتانیا علیه ایران

وزیر امور خارجه بریتانیا در مصاحبه با یک رسانه سعودی اظهارات گستاخانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه بریتانیا روز سه شنبه در گفتگو با «العربیه» مدعی شد، بریتانیا و عربستان سعودی یک دیدگاه تاریخی و مشترک درباره چالش‎های برخاسته از اقدامات مخرب ایران دارند.

بوریس جانسون در ادامه ادعاهای خود گفت: هدف از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای (!) بوده است.

وزیر امور خارجه بریتانیا در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: باید در مواجهه با ایران برخوردی صریح و محکم داشت و چشم‌پوشی ایران از حملات موشکی جنبش انصارالله یمن علیه عربستان قابل قبول نیست.

فرافکنی برخی از کشورهای عربی و غربی از جمله رژیم سعودی و بریتانیا درباره ایران، موضوع جدیدی نیست و این کشورها همواره تلاش می‌کنند بحث «ایران‌هراسی» را با طرح اتهام‌های پوچ درنظر افکارعمومی نگه‌ دارند.

ائتلاف متجاوز سعودی همواره ادعا می‌کند ایران سلاح و موشک در اختیار نیروهای مردمی یمن قرار می‌دهد و با این کار به اصطلاح در مسیر حل بحران یمن مانع‌تراشی می‌کند.

اما مقامات یمنی بارها تاکید کرده اند، قدرت دفاعی ارتش این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

رژیم سعودی و آمریکا تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته اند به اهداف خود در این کشور برسند.