دلو 12, 1396 19:04 Asia/Kabul
  •  اسناد دیگری از کشتار مسلمانان روهینگیا

منابع خبری از کشف اجساد بیش از 400 مسلمان روهینگیایی در ایالت راخین میانمار در پنج گور جمعی خبر دادند .

به گزارش رادیو دری،رسانه های آسیایی روز پنج شنبه مستندات جدیدی را منتشر کردند که این کشتار جمعی را توسط نظامیان ارتش و بودئیان  افراطی تایید کرده است .

شبکه های تلویزیونی آسیایی با انعکاس بخشی از  فیلم کشتار مسلمانان روهنیگیا در ایالت راخین به دست نیروهای ارتش میانمار گزارش دادند، برآوردهای اولیه حاکی از کشته شدن بیش از 400 نفر از مسلمان روهینگیایی به دست این نیروها است .

در یکی از این کشتارها، وقتی مردان یک روستا  در ایالت راخین مشغول انجام یک بازی محلی ، سربازان ارتش میانمار در 5 سنبله سال روان به آن‌ها حمله کردند و آن‌ها را به قتل رسانده اند.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که نظامیان میانماری برای از بین بردن اثر جنایات خود، از اسید استفاده کرده اند تا جنازه‌ها را از بین ببرند اما براثر باران شدید جنازه‌های باقی مانده به سطح زمین رسید و بستگان کشته شدگان موفق شدند تا از شواهد جنایت‌های نظامیان میانمار، فیلمبرداری کنند.

دولت میانمار پیش از این تنها مسئولیت یک گور جمعی 10 نفره را بر عهده گرفته، که در جدی  گذشته کشف شده بود.

بر اساس آمارهای اعلام شده، از 3 سنبله سال روان  براثر حملات نیروهای ارتش میانمار و بودائیان افراطی به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین درغرب میانمار،بیش ازشش هزارمسلمان روهینگیایی کشته، هشت هزار نفر زخمی و حدود یک میلیون  نفر به بنگلادش فرار کرده‌اند.

 

کلیدواژه