دلو 13, 1396 16:58 Asia/Kabul
  • تاکید سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بر تغییر برجام

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: در صد روز آینده یا همکاری جامعه بین المللی را برای سختگیری بیشتر به ایران به دست می آوریم یا اینکه از توافق هسته ای خارج می شویم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در سخنانی خطاب به جمهوری خواهان در ویرجینیای غربی  تاکید کرد این کشور مصمم به تغییر مفاد توافق هسته ای ایران است. 

هیلی همچنین به کسانی که آمریکا آنها را به داشتن رویکرد آشتی جویانه با ایران متهم می کند، هشدار داد و مدعی شد: «ایران امروز همه هنجارهای بین المللی را در مورد موشک های بالستیک، حمایت از تروریسم، تحریم های تسلیحاتی و مسائل دیگر نقض می کند اما برخی کشورها به ایرانی ها اعتراض نمی کنند زیرا نگران به خطر افتادن توافق هسته ای هستند.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک  (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همواره بر خلاف مواضع طرف های دیگر برجام، برنامه جامع اقدام مشترک را توافقی وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن است، اما جهان مخالف این اقدام خصمانه رئیس جمهور آمریکا است.

کلیدواژه