دلو 14, 1396 10:30 Asia/Kabul
  •  آمریکا سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد

پس از شکست سیاست های آمریکا در سرنگونی دولت سوریه، این بار وزیر دفاع آمریکا با ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی، این کشور را به حمله نظامی تهدید کرد.

به گزارش رادیو دری، جیمز متیس Jim Mattis وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با تکرار ادعاهای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی هشدار داد، در صورت تداوم این مسئله، واشنگتن گزینه نظامی علیه دولت بشار اسد را اجرا می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا طی نشست خبری در وزارت دفاع آمریکا گفت: با اینکه ما هنوز مدرکی درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در منطقه غوطه شرقی نداریم، اما معتقدیم عامل این اقدام، نیروهای دولتی سوریه هستند.

این درحالی است که نمایندگی دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرده است،  ادعاهای آمریکا علیه سوریه و روسیه در زمینه استفاده از سلاح های شیمیایی، با هدف توقف سازوکارهای  تحقیق بین المللی طرح می شود.

در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر بکار گیری تسلیحات شیمیایی در منطقه خان شیخون و غوطه شرقی سوریه، دولت دمشق از سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای اعزام کارشناس به منظقه دعوت کرد.

دور جدید اتهامات آمریکا علیه سوریه در حالی مطرح می شود که ،دمشق در پی توافق سال 2014، زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحویل داده بود.