دلو 19, 1396 11:16 Asia/Kabul
  • نامه ۱۴ سناتور آمریکایی به ترامپ علیه برنامه موشکی ایران

14 نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری آمریکا از وی خواستند تمامی بخش‌های اقتصادی ایران را که به زعم آنان مرتبط با برنامه موشکی است، تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، 14 سناتور آمریکایی در نامه‌ای به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور ضمن قدردانی از اقدامات اخیر او علیه برنامه موشکی ایران، آمادگی خود را برای تشدید تحریم‌ها اعلام کردند.

در این نامه که به ابتکار «مارکو روبیو»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا نوشته شده، برنامه موشکی ایران، تهدید فزاینده‌ نامیده و بر اهمیت تمرکز واشنگتن بر آن تاکید شده است.

سناتورهای آمریکایی از دولت ترامپ خواسته‌اند با همکاری کنگره، تمامی بخش‌های اقتصاد ایران را که  در توسعه یا انتقال اجزا، قطعات یا فناوری‌ موشک‌های بالستیک دخیل هستند، تحریم کنند. 

امضاکنندگان نامه از تصمیم دولت ترامپ در روز 4 ژانویه 2018 (14 جدی 1396) برای تحریم پنج نهاد مرتبط با برنامه موشکی ایران حمایت کرده و از وی خواسته اند هرچه زودتر از اختیارات خود برای تحریم همه مرتبطان با شرکت‌های تحریم شده در آن تصمیم استفاده کنند.

شکست رویکرد ضد برجامی ترامپ و حامیانش در حزب جمهوری خواه، آنان را به مقابله با برنامه موشکی ایران کشانده است.

تهران تاکید کرده است که برنامه دفاعی موشکی خود را ماهیت دفاعی دارد بدون هرگونه مذاکره و اجازه دخالت و اعمال نظر خارجی پیش خواهد برد.

کلیدواژه