ادامه یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا/ ترامپ: ایران، ونزوئلا، کوبا و کره شمالی «سرکوبگر» هستند
(last modified 1396-11-20T07:18:38+00:00 )
دلو 20, 1396 11:48 Asia/Kabul
  • ادامه یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا/ ترامپ: ایران، ونزوئلا، کوبا و کره شمالی «سرکوبگر» هستند

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در ادامه یاوه گویی هایش علیه کشورهای مستقل، جمهوری اسلامی ایران، ونزوئلا، کوبا و کره شمالی را «رژیم‌های سرکوبگر» خواند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «دونالد ترامپ» در مراسم سالیانه «صبحانه دعای ملی» آمریکا که  از سال 1953 در این کشور به صورت سالیانه برگزار  و معمولا روسای جمهور این کشور در آن شرکت و سخنرانی می‌کنند در اظهاراتی مضحک مدعی شد میلیون ها نفر در ایران، کوبا، ونزوئلا، کره شمالی و سایر کشورها از رژیم‌های سرکوبگر و بی‌رحم رنج می‌برند.

ترامپ پس از طرح اتهامات علیه ایران، کوبا، ونزوئلا و کره شمالی مدعی شد، امریکا در کنار مردم ایران، کوبا، ونزوئلا و کره شمالی ایستاده است.

ادعای مضحک ترامپ مبنی بر ایستادگی آمریکا در کنار مردم ایران، کوبا، ونزوئلا و  کره شمالی در حالی است که واشنگتن در سال های اخیر بارها با اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورهای مستقل از جمله ایران، کوبا، ونزوئلا و کره شمالی، نقشی اساسی در تحت فشار قرار گرفتن مردم این کشورها داشته است. ترامپ همچنین سال گذشته ورود شهروندان ایران، ونزوئلا و کره شمالی را به آمریکا ممنوع کرد.

ترامپ پیش از این نیز بارها علیه کشورها مستقل که در برابر سیاست ها  واقدامات سلطه گرایانه واشنگتن ایستادگی می کنند، موضع گیری کرده بود.

 

 

کلیدواژه