دلو 22, 1396 09:10 Asia/Kabul
  • گفتگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با "بنیامین نتانیاهو "نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که مسکو از کسانی که از هر گونه اقدام منجر به بروز دور جدید رویارویی در منطقه خودداری کنند،حمایت می کند.

به گزارش شنبه شب ایرنا،دراین گفتگوی تلفنی دو طرف در خصوص سرنگونی هواپیمای جنگنده متجاوز رژیم صهیونیستی در خاک سوریه تبادل نظر کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک دراین باره نوشت،نتانیاهو در گفت وگوی تلفنی با پوتین به وی گفت که اسرائیل حق دفاع از خود در برابر حملات از سوریه را دارد.این ادعای نتانیاهو در حالی مطرح شده است که از سال 2011 تاکنون و همزمان با آغاز مداخله آمریکا،اروپا و برخی کشورهای عربی در سوریه از طریق پشتیبانی از تروریست ها،رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از گروه های تروریستی در سوریه،جنگنده های این رژیم هم بارها ضمن تعرض به تمامیت ارضی سوریه اهدافی را در خاک این کشورهدف قرار داده اند.

گفتگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو پس از آن صورت گرفت که پدافند هوایی سوریه روز شنبه در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در این کشور، یک فروند جنگنده اف 16 این رژیم را ساقط کرد.

ساعاتی پس از هدف قرار گرفتن جنگنده اف 16 رژیم صهیونیستی توسط ارتش سوریه، جنگنده‌های اسرائیلی بار دیگر اهدافی را در استان ریف دمشق در داخل خاک سوریه بمباران کردند.