لاوروف: آمریکا تمامیت ارضی سوریه را به خطر می اندازد
(last modified 1396-11-24T13:44:22+00:00 )
دلو 24, 1396 18:14 Asia/Kabul
  • لاوروف: آمریکا تمامیت ارضی سوریه را به خطر می اندازد

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، امریکا درسوریه به صورت یک‌جانبه و خطرناک عمل می‌کند و تمامیت ارضی سوریه را به خطر می‌اندازد.

به گزارش شبکه راشاتودی، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «دیدیه ریندرز»، همتای بلژیکی خود گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا گام‌های یکجانبه خطرناکی بردارند و به این طریق، این گام‌ها بخشی از مسیر تشکیل "شبه کشور" در بخش بزرگی از اراضی سوریه در کرانه شرقی رود فرات و نزدیک مرز عراق به چشم می‌آید.   

لاوروف افزود: از نقطه نظر مسکو اینطور به نظر می‌رسد که آمریکا به دنبال استقرار بلند مدت و شاید همیشگی در سوریه باشد.

وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل متحد از شفافیت روند قانون اساسی در سوریه اطمینان حاصل کند و مقابله با تمام بازیگران خارجی در سوریه را سر لوحه خود قرار دهد که ممکن است اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ را با مشکل روبه‌ رو کنند.

لاوروف تاکید کرد، روسیه همچنان طرفدار مشارکت کردها در تمامی روند صلح در سوریه است و حل بحران سوریه بدون مشارکت آنها امکان‌پذیر نیست.

امریکا که از حامیان اصلی گروه های تروریستی در سوریه به شمار می رود، اکنون حضور اشغالگرانه خود را در شمال این کشور با بهانه مبارزه با تروریسم ادامه می دهد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه