دلو 25, 1396 15:40 Asia/Kabul
  • سخنرانی سران کشورها در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق در کویت

امیر کویت در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق از تخصیص دو میلیارد دلار برای بازسازی عراق و سرمایه‌گذاری در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک؛ «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت روز چهارشنبه در سومین روز از کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق در کویت گفت: قرار است یک میلیارد دلار به عنوان وام برای بازسازی عراق و یک میلیارد دلار دیگر برای سرمایه‌گذاری دراین کشور اختصاص داده شود.

امیر کویت با بیان اینکه حضور بین‌المللی گسترده در کنفرانس بازسازی عراق نشان دهنده اذعان جهانی به ویرانی‌ها در عراق درجریان مبارزه با تروریسم است افزود: کویت از حمایت عراق در مرحله ویرانی این کشور به دلیل اقدامات تشکیلات و گروه‌های تروریستی کوتاهی نخواهد کرد.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نیز در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق با اشاره به پنج میلیون آواره عراقی در جریان جنگ با تروریسم گفت: دولت عراق توانست بیش از نیمی ازاین آوارگان را به مناطق خود بازگرداند.

«حیدر العبادی» ضمن درخواست برای شراکت راهبردی و درک حقائق موجود در عراق تاکید کرد: دولت عراق اقدامات لازم را برای رهایی از برخی قوانین قدیمی در کشور آغاز کرده و به مبارزه با فساد که یکی از عوامل وجود تروریسم در عراق است، ادامه خواهد داد. 

«فدریکا موگرینی»  مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در کنفرانس بازسازی عراق در کویت گفت: عراق امروز صفحه‌ای دردناک را به لطف تلاش‌های مردان و زنانش می‌بندد و باید به ملت عراق در ایجاد صلح کمک کرد و به نیازهایش در روند بازسازی پاسخ داد.

کنفرانس بازسازی عراق که از روز دوشنبه 23 دلو با حضور شرکت‌هایی از بیش از پنجاه کشور جهان و مقامات برخی کشورها از جمله آمریکا در کویت درحال برگزاری است، روز چهارشنبه به کار خود پایان می‌دهد. 

 

کلیدواژه